Vampire Diaries - LJ Smith av Malin...

Serien Vampire Diaries är baserade på LJ Smiths ungdomsböcker om Elena, Steffan och Damon. Böckerna kretsar kring Elena precis som i serien. Men i böckerna är Elena inte den goda och snälla utan en ganska bortskämd och bitvis elak tjej. Triangeldramat är ett faktum i böckerna men i serien glöms detta bort relativt snabbt. Det finns många böcker och jag har inte läst alla men böckerna är mycket bättre enligt mig. Det finns viktiga karaktärer som inte finns med i serien och handligen följer inte böckerna MEN jag vet, serien är endast baserad på böckerna. Jag vill dock ändå rekommendera dessa böcker för er som vill läsa några smaskiga vampyrböcker. Böckerna fanns endast på engelska när jag läste dem, men jag hoppas att de kommit/snart kommer på svenska.


     


The Vampire Diaries

The Awakening

The Struggle

The Fury

Dark Reunion

The Return: Nightfall

Kommentarer
Postat av: sandra

vad fint du gjort med flera inlägg :-)

2010-10-10 @ 18:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0