Änglar - Malin recenserar...




Författare: Marian Keyes
Orginal titel: Angels

Den här boken handlar om en av systarna Walsh (finns fyra böcker om dem).

Maggie gifte sig med sin första pojkvän och anses vara det vita fåret av systrarna, alltså den duktiga. Därför blir alla förvånade när hon flyttar ifrån sin man och reser till Los Angeles till sin bästa vän Emelie. Under bokens gång får man reda på varför hon åker till Los Angelse och hur Maggie inte alltid varit den duktiga flickan som alla tror.
 
Marian Keyes är fenomenal på att berätta upp ett fantastiskt bildspråk. Jag fullkomligt älskar den här boken. Jag vet inte om det är Maggie själv eller en blandning av henne, Emelie och familjen Walsh som ger upphov till en del skrattsalvor. Marian Keyes börjar ofta i ett händelseförlopp och väljer att återberätta det genom huvudpersonen tankar. Man får redan på varför Maggie lämnade sin man, varför hon dricker sina kontaktlinser och hamnar i säng med inte en utan två personer. Nu har jag både läst boken två gånger och lyssnat på ljudbok men den är fortfarande lika bra. Jag kan rekommendera den till den som behöver få känna sig lite nere men ändå se det goda i allt, för Maggie är genomgod även om det inte verkar så.

5/5 Boken får så höga poäng för att jag kan ibland känna igen mig i Maggie    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0