Är det någon där? - Marian Keyes; Sandra



Författare: Marian Keyes
Orginaltitel: Anybody out there?

Shit vad denna boken berörde mig. Bland de bästa jag någonsin läst.
Boken är väldigt lättläst, som många av Marian Keyes böcker är, orden är enkla och vardagliga vilket gör att språket flyter bra. Jag hatar sidlånga miljöbeskrivningar, det gör att man måste exakt tänka efter hur tusan de menar att se ser ut, Marian Keyes har i denna bok med lätta korta bekskrivningar lockat fram fantasin och hon bygger upp ett starkt intresse så att man bara måste forsätta läsa sida efter sida.
Boken väcker många känslor och innehållet följer inte de vanliga ramarna så man vet exakt vad som händer efter att bara läst första sidan. Tvärtom, man bara måste se vad som komma skall.

Mycket bra bok!
5 av 5

Boken handlar om en av flera systrar som vi får träffa i flera av Marian Keyes böcker. Alla böckerna måste inte läsas, de följer ingen serie fast de andra är också väldigt bra, läs dem;-)
Systern i denna bok heter Anna och hon är ett vrak första gången vi får träffa henne. Sakta får vi veta mer och mer om hennes liv och varför hon är i denna sits. Sedan följer vi henne när hon kämpar för att nå vardagen igen.



Malins synpunkter:

När jag läste denna bok blev jag väldigt berörd. Jag har läst alla Marian Keyes böcker flera gånger om förutom denna eftersom den är så stark. Handlingen kring Anna nystas upp och jag dras mer in i handlingen för varje sida.
Sidohandlingen om Annas mamma och syster är hysteriskt rolig och jag lär känna dessa karakärer på ett annat sätt än i de tidigare böckerna. Jag rekomenderar starkt denna bok, gärna om man vill läsa en med lite mer "djup".
4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0